Activiteiten

Tijdens het winterseizoen (medio september t/m april) worden er diverse activiteiten georganiseerd binnen onze gemeente.
Waarvan de belangrijkste de belijdeniscatechisatie, het kringwerk en het jeugdwerk zijn.

Onder het jeugdwerk vallen:
  • Kindernevendienst
  • Zondagsschool
  • Tienerclub EDIN (=Eén Ding Is Nodig)
  • Catechisatie voor de jongeren van 12 t/m 14 jaar (Follow Me)
  • Catechisatie voor de jongeren van 15 t/m 17 jaar en 18+
  • HJV (=Hervormde Jeugd Vereniging) "Hoop der Toekomst"
Belijdeniscatechisatie
Ben je toe aan meer verdieping in je geloof en heb je het verlangen om je leven aan de Heer te wijden? Dan is belijdenis catechisatie iets voor jou! In de belijdenisgroep is er ruimte voor je vragen en komt de kern van het geloof heel dichtbij. Neem de stap, nu is de tijd! Neem voor meer info contact op met Rick van Elk

Onder het kringwerk vallen:
  • 30 & 40+ Kring
    • Deze groep is bedoeld voor (jong)volwassenen en komt op zondagavond bij elkaar tijdens het winterwerk seizoen. Zie de agenda voor de data.
  • De gebedstrio's
    • "Gebed is de motor van de Kerk"
      In Ottoland zijn meerdere gebedstrio's. De groepjes (bestaande uit 3-5 personen) worden gevormd door mensen uit de Hervormde en de Gereformeerde kerk van Ottoland. De gebedstrio's komen elke week een half uurtje bij elkaar om met elkaar te bidden. Zij bepalen zelf op welke dag en op welk tijdstip ze bij elkaar komen. Er wordt gebeden (en gedankt)  voor persoonlijke noden, voor gemeenteleden, voor Ottoland, voor Nederland, voor de wereld. Ook voor de zendingswerkers wordt wekelijks gebeden. In de hal van de Hervormde kerk hangt een gebedsdoos. In deze doos kunnen briefjes gedaan worden met een gebedsonderwerp. De gebedstrio's zullen voor deze gebedsonderwerpen bidden (of danken) wanneer ze bij elkaar komen.
  • De huiskringen
    • Tijdens het winterwerk seizoen zijn er meerdere huiskringen binnen de gemeente, die verschillende onderwerpen behandelen. In kleine groepjes wordt bij diverse gemeenteleden thuis een onderwerp behandeld met de bijbel als leidraad.
  • De ouderen Bijbelkring
    • Maandelijks, op een donderdagochtend, komt de ouderenbijbelkring bijeen. Een mooie gelegenheid om in een kleine kring samen de bijbel te lezen en het gedeelte met elkaar te bespreken en toe te passen in het dagelijkse leven.
  • De vrouwenvereniging
    • De vrouwenvereniging "Helpt elkander" komt eenmaal per maand samen, op de eerste dinsdagmiddag van de maand om 14:30. Dit is bij één van de deelnemers thuis.
    • Als studiemateriaal wordt er gebruik gemaakt van het magazine De Hervormde Vrouw.
  • De wandelgroep
    • Eenmaal per maand wordt er gewandeld op woensdagavond om 19:30. Tijdens de wandeling wordt er nagedacht over een specifiek onderwerp en kun je hierover met elkaar in gesprek gaan.

Indien u wilt weten op welke plaats een activiteit plaatsvindt of als u een andere vraag heeft, kunt u hiervoor contact opnemen met de scriba via de contactpagina.

Ochtenddienst

zo 12 mei 2024 om 09:30

Avonddienst

zo 12 mei 2024 om 18:30

Informatieavond werkvakantie 2025

zo 12 mei 2024 om 20:00

Ochtenddienst (Pinksteren)

zo 19 mei 2024 om 09:30

Avonddienst (Pinksteren)

zo 19 mei 2024 om 18:30

Pop-up Camping

UPDATE: Pop-up Camping "De Alblashoeve" in Oud-Alblas

Leefgemeenschap Zilt

Wie helpt mee bij de grote Zilt-schoonmaak? Zaterdag 1 juni vieren zij hun 25-jarig jubileum.

Beroepingswerk